woensdag 9 augustus 2017

Dag 19: Jekyll Island

Vandaag stond Jekyll Island op de planning met in het bijzonder Driftwood Beach. The Walking Dead had me op het idee gebracht, er is een aflevering opgenomen op Driftwood Beach. Toen ik verder ging kijken, bleek het een prachtig strand en eiland te zijn dus dat leek me een erg leuke bestemming. En daar hebben we geen spijt van!
Het was ook nog eens perfect weer: geen zon en bewolkt voor een beetje een spookachtig strand. Het zou met zon overigens minstens zo mooi zijn geweest, maar ik vond het zo wel heel erg prima. In de bomen stikte het van de boktorren en waarschijnlijk ook houtworm. Er zaten veel krabben en vogels. Erg leuk om rond te wandelen en foto's te maken. Wat was het er prachtig mooi!

Na Driftwood Beach zijn we naar de Sea Turtle Sanctuary gegaan. Hier is een ziekenhuis voor gewonde zeeschildpadden. Ik had er niet bij stilgestaan dat het om grote schildpadden zou gaan, maar dat was dus wel het geval! Enorme zeeschildpadden die om allerlei redenen waren opgenomen, wonden aan vinnen, botsingen met boten enz. Ook zogenaamde hatchlings waren opgenomen, waarbij het met de eieren niet goed ging. Die zijn in het ziekenhuis uitgekomen en daar worden de kleintjes sterk genoeg gemaakt om uit te zetten. De meeste schildpadden gaan ook weer terug naar zee. Een mooi goed doel!

Hierna zijn we even wat gaan eten bij een food market. Erg leuk om een keer rond te lopen. Ik heb er een onwijs lelijke kerstpelikaan gekocht. Te leuk!
Daarna zijn we naar de andere kant van het eiland gereden. Nog wat hertjes gespot onderweg en toen door naar het strand. Hier stikte het van de krabben die in een schelp de zee uitkropen. Helaas stikte het er ook van de muggen en we zijn allemaal uitgebreid gestoken.

Tot slot zijn we nog even naar de Walmart gereden voor speelgoed en M&M's die ze bij ons niet hebben. Toen gingen we terug naar het hotel om nog even te zwemmen, maar er barstte hier een gigantisch onweer los, dus dat konden we wel vergeten! Ruben wilde graag pizza eten en toevallig kwamen we bij een geweldige tent terecht. Een all you can eat buffet met soep, pasta, salade en pizzapunten. Het was echt superlekker en dat had je aan de buitenkant van het restaurant echt niet kunnen zien.

Morgen rijden we terug naar Senoia in de hoop nog wat Walking Dead activiteit te treffen.